Social Media Hírek 2019. május

Home  |  Blog   |  Social Media Hírek 2019. május

Social Media Hírek 2019. május

A múlt héten zajlott le a Facebook éves F8 konferenciája, ahol Mark Zuckerberg világméretű változásokról beszélt a közösségi oldal kapcsán:

“Az elmúlt 15 évben, úgy építettük ki a Facebook és Instagram oldalakat, hogy az egész egy óriási digitális városhoz hasonlított, ahol az emberek kapcsolatba léphettek egymással. Most arra helyezzük a fókuszt, hogy egy olyan digitális teret hozzunk létre, ami a nappalinkhoz hasonlít, amely sokkal privátabb és teljes mértékig a magunkévá tudjuk formálni, például az üzeneteket, a sztorikat vagy a biztonságosabb fizetési lehetőségeket.”

 

Érdemes felkészülni erre az időszakra! Íme a legfontosabb változások, melyek nemcsak az üzletek, cégek online megjelenésére, hanem mindennapi életünkre is hatással lesznek.

A Facebook a csoportokra helyezi a hangsúlyt

A konferencin tehát egyértelműen kiderült, a Facebook a könnyebb kapcsolatteremtésre és a bensőségesebb kommunikációra szeretné helyezni a hangsúlyt, éppen ezért a legtöbb fejlesztés a csoportok könnyebb használatát és megtalálását szolgálja majd. Megváltozhat a cégek kommunikációja is, annak ellenére, hogy azok elsődleges platformjai a Facebook oldalak maradnak.

Ezt már kampányszerűen is hirdetik.

 

Megújul a Facebook dizájnja!

A desktop és a mobil verzió is vadiúj dizájnt kap, amiben amellett, hogy eltűnik az ikonikus kék szín, a panelek is új helyre kerülnek. Ennek célja, hogy megkönnyítse a csoportok felfedezését a felhasználók számára. Egy perszonalizált feed is helyet kap a csoportok tabon, melyen lehetőségünk lesz nyomon követni az aktivitást.

A speciális csoportokban, mint például az egészségügyi tanácsokkal kapcsolatos csoportoknál, lehetőség lesz a sokak által áhított névtelen posztolásra, könnyebbé válik a topikok létrehozása, az eladással kapcsolatos oldalakon pedig élő videóban lehet kérdezni az eladóktól.

 

Vásárlás, közvetlenül az influencerektől

Az Instagram idei egyik legnagyobb dobása egyértelműen a Shop from Creators funkció, melynek lényege annyi, hogy mostantól lehetőségünk van közvetlenül az influencereken keresztül vásárolni, mégpedig úgy, hogy a véleményvezér elhelyezi a képen az eladásra szánt terméket, taggelheti, a felhasználó pedig applikáción belül lecsaphat rá. Az újítás tesztelése jövőhéten kezdődik, az influencerek egy szűk körével. Végre kiderülhet, mennyire hatékony az influencer-marketing.

 

Térképen láthatjuk az Eventeket

Az új Event tabon már térkép segítségével is felfedezhetjük majd, milyen események zajlanak a közelünkben, ráadásul személyre szabott, egy új tool segítségével pedig saját eseményt is könnyebb lesz majd létrehozni.

 

A társkereső szolgáltatás is fejlesztéseket kapott

Korábban már írtunk arról, hogy a Facebook Tinder-féle randiszolgáltatással próbál kedvezni a szingli felhasználóknak. A korábbi 14 mellé, újabb 5 országban lesz elérhető a társkereső funkció. A Secret Crush opcióval pedig 9 ismerőst gyűjthetünk össze, akikkel szorosabbra szeretnénk fűzni a kapcsolatot. Ráadásul mindere csak akkor derül fény, ha ő is kiválaszt minket. Reméljük, hamarosan nálunk is aktivizálják ezt a szolgáltatást.

 

Facebook Portal: az új Videó-csevegő

Több országban is elérhetővé válik a titkosított beszélgetésekre fejlesztett Facebook Portal, mely összekapcsolódik a WhatsAppal, így már onnan is indíthatunk titkosított videóhívásokat. A szolgáltatáshoz külön eszköz is készül, és a tervek szerint az otthoni televíziónkra is képes lesz a szolgáltatás felkapcsolódni, és interaktív eszközként használni. Az újítás várhatóan ősszel kerül bevezetésre Európában. Rézsletesen itt.

 

Újítások Instagram Stories felületén

Adománygyűjtés – a matrica segítségével egy általunk fontosnak tartott szervezet számára gyűjthetünk pénzt – ez jelenleg csak az USA-ban lesz elérhető.

Kvíz matrica – Az új matrica segítségével maximum négy válaszlehetőségből álló kvízt hozhatunk létre. Helyes választ kötelező lesz megadni, így közvéleménykutatásra nem lesz megfelelő a fejlesztés.

Create Mode – Mostantól csupán egy kattintásra leszünk attól, hogy fotó vagy videó nélkül tudjunk storykat létrehozni.

További információkért kattints a linkre!

 

PREV

Radisics Milán, és a Water Shapes Earth projektünk nyert a 37. Magyar Sajtófotó Pályázaton

NEXT

3D képeket készítetünk a Facebookra