Social Media Hírek 2019. június

Home  |  Blog   |  Social Media Hírek 2019. június

Social Media Hírek 2019. június

Legutóbbi hírlevelünkben írtunk az április 30-án kezdődő Facebook fejlesztői F8 konferenciáról, ám azóta is nagy a mozgolódás a Facebook és az Instagram háza táján.

A fejlesztések úgy záporoznak, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Össze is gyűjtöttük nektek gyorsan az elmúlt néhány hét social media eseményeit, amik hatással lehetnek az életünkre!

 

Folytatódik a Facebook algoritmus finomhangolása

Ezúttal ismét a videós tartalmakat érintette a változás, melyeknek lényege, hogy a videós tartalmak szempontjából kiemelt szerepet kap az eredetiség, a felhasználói viselkedés és a videó jellemzői, a hűség és a szándék, és a tartalom egyedisége, a fejlesztőknek ugyanis különösen fontosak a lopott tartalmak elleni küzdelemre irányuló intézkedések.

A felhasználók többször is megnézhetik ugyan azt a videót a hírcsatorna tetején, ráadásul most már a hossz is fontos szerepet kap, ugyanis a 3 perces vagy annál hosszabb videókat a Face előbbre sorolja, azonban a kattintásvadász és a slideshow-ból álló videókat igyekeznek háttérben szorítani.

A videók mellett a hírcsatornán is változást tapasztalhatunk, ugyanis sokkal több hozzászólást csíphetünk majd el legközelebbi barátainktól, vagy az általunk leginkább kedvelt kommentelőktől. Továbbá az algoritmus azt is érzékeli, ha elveszítjük valaki iránt az érdeklődésünket.

Forrás: https://www.facebook.com/facebookmedia/blog/understanding-video-distribution-on-facebook

 

A Facebook fizetne a felhasználóknak?

Egy elég meglepő hír látott napvilágot, ugyanis a Wall Street Journal arra utalt, hogy a Facebook úgy döntött, jutalmazni fogja a felhasználókat a videohirdetés megtekintésekért. A Youtube-on már működik egy hasonló, megtekintés alapú rendszer, ami már mindenki számára ismert. Kérdés, hogy a Facebook, mint a social media óriása, hogyan szeretné beszabályozni a lehetőségeket. Egyebek között, az biztos, hogy céljai között az is szerepel, hogy a minőségi és egyedi tartalomgyártást helyezze előtérben.

További részletek: https://www.wsj.com/articles/facebook-building-cryptocurrency-based-payments-system-11556837547

 

A Facebook megmutatja, kik használják az adataid

A Facebook 2019 második felében egy olyan eszköz bevezetését is tervezi, ami befolyásolhatja a célzott hirdetési beállításokat. Az új opció lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérhessük, milyen alkalmazások és weblapok kapnak információt a felhasználói profilunkról. Ezáltal konkrétan segít abban, hogy ahol szeretnénk, ott láthatatlanná váljunk.

A Facebook ezzel azt is szeretné előremozdítani az emberekben, hogy a hirdetések és reklámok nem az ellenségeink, sőt akár személyre is szabhatjuk őket.

További részletek: https://www.facebook.com/business/news/what-businesses-should-know-about-the-upcoming-tool-for-managing-off-facebook-activity

 

Instagramon jön a Qiuz funkció

Az Instagram következő újítása ismét a követőkkel való szorosabb kapcsolattartást veszi célba. Teszteket készíthetsz maximum 4 válaszadás lehetőséggel. Az Instagram abban bízik, hogy ezáltal a felhasználók még közelebb kerülhetnek a barátaikhoz, még jobban megismerhetik a követőiket.

A Quiz opciót a matricák között találjuk, a sztori végén pedig megoszthatjuk a felmérés adatait, végeredményét, a válaszok statisztikáit és azt is láthatjuk, kik látták a történetet.

 

Shoppingolás Instagramon

Az Instagram egyik legjelentősebb újítása a Shop from Creators funkció, melynek lényege annyi, hogy mostantól lehetőségünk van közvetlenül az influencereken keresztül vásárolni. Bár a fejlesztés még tesztelés alatt van, annyit már elárultak, hogy a megjelenített termékeken címkéket helyezhet el a véleményvezér, mely anélkül irányít át minket a webshopba, hogy kilépnénk az applikációból. Itt derülhet ki igazán, az influenszerek hatékonysága!

A funkció engedélyezéséhez a felhasználónak először be kell jelentkeznie a https://www.facebook.com/business/instagram/shopping/checkout-interest-form oldalon, majd csatlakoznia kell a Checkout Instagramhoz.

Az Instagram egy egyedi funkcióval is kedveskedik a vásárlás szerelmeseinek, amit az appon belül a keresőre kattintva a Shop fülön érhetünk már el. Itt az összes általunk követett webshop legújabb termékei jelennek meg egy helyen, megkönnyítve a böngészést, illetve az Insta a kis és középvállalkozásokat is inspirálni akarja az oldal funkcióinak használatára. Emellett az Instagram egy egyedi oldalt is létrehozott az újításhoz, amit a @shop szót beírva érhetünk el illetve ezen a linken.

További részletek: https://instagram-press.com/blog/2019/05/09/shop/

 

Deaktiválódik az Instagram Direct!

Az Isntagram sokszor vezet be olyan fejlesztéseket, melyeket csak bizonyos országokban mutat be. A Direct üzenetküldő fejlesztés is ilyen, ugyanis tesztelése már évekkel ezelőtt megkezdődött, Chilében, Izraelben, Olaszországban, Portugáliában, Törökországban és Uruguayban volt elérhető, és a Snapchathez hasonló üzenektüldő alkalmazás lett volna a funkciója.

Most a cég úgy döntött, deaktiválja végleg a Direct alkalmazást. Sokak szerint az állhat a háttérben, hogy a Facebook és az Instagram saját üzenetkezelő rendszerében szeretné beépíteni, illetve tovább fejleszteni ezeket a funkciókat.

További részletek: https://techcrunch.com/2019/05/16/rip-instagram-direct-app/

 

További social hírek, távirati stílusban:

  • A Facebook saját születésnapi köszöntői mellett, most már egyedi születésnapi sztorikat is készíthetünk, amiket a születésnapi emlékezetető menüpontnál érhetünk majd el.
  • A Felfedezés oldalon most már a sztorikat is láthatjuk, amit az ígéretek szerint, érdeklődésünkhöz mérten válogat össze az oldal.
  • A Facebook ThruPlay mostantól lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy 15 másodpercnél rövidebb videókat is optimalizáljanak hirdetésre.

_____________

 

Nézd meg a Lexus fotózásunk werkfilmjét!

Pár hete a Lexus megbízásából fotóztuk a luxus autómárka legújabb kompakt SUV-ját, az immár hazánkban is kapható UX-et, amelyben az új márkanagykövetük, Weisz Fanni is bemutatkozott. Ha még nem találkoztál a kreatív fotózás képeivel, kattints ide, vagy nézd meg fotózásról készült videót most!


Egy szépségszalon számára késztettünk honlapot

A napokban fejeztük be egy honlap tervezését és felépítését. A feladattal egy szépségszalon keresett meg minket, hogy készítsünk számukra egy leegyszerűsített, könnyen áttekinthető, de látványos weboldalt, ahol ügyfeleik is tájékozhatnak a szolgáltatásaik sokaságáról, illetve könnyebben felvehetik velük a kapcsolatot. A honlap színvilága tökrözi a szalon enteriőrjét, íme a végeredmény.

Kattints ide, és nézd meg a weboldalt!

 

PREV

3D képeket készítetünk a Facebookra

NEXT

Breezy Bee reklámfotózás